Strona www | Identyfikacja wizualna

Nasze projekty – GoodLAP

Szczegóły projektu

Zakres działań

Strona WWW
Identyfikacja wizualna


Branża

Sklep z laptopami poleasingowymi oraz serwis komputerowy


Link do strony


Interesują Cię podobne działania? Sprawdź

Informacje o GoodLap

GoodLap to nowa firma, jednak z właścicielem o bardzo dużym doświadczeniu w branży. Jej właściciel swoje ponad 24 letnie doświadczenie postanowił w końcu przekuć w swoją własną działalność. Jak sam mówi, dzięki tak dużemu stażowi pracy widział już w swoim życiu zapewne każdą możliwą usterkę, oraz miał do czynienia z tysiącami laptopów przeróżnych marek, dzięki czemu może świadczyć swoje usługi serwisowe na najwyższym poziomie, oraz wybierać do sprzedaży jedynie te najlepsze egzemplarze. Głównym profilem działalności jest sprzedaż laptopów poleasingowych – na platformach typu OLX i Allegro oraz własnej stronie internetowej. Drugim aspektem jest serwisowanie laptopów.

GoodLap - projekt 3
Menu główne strony
Wygląd strony na różnych typach urządzeń
GoodLap - projekt 4
Prosty wybór dla użytkowników – Sklep lub Serwis

Jakie problemy i wyzwania się pojawiły?

GoodLap jest stosunkowo młodą firmą, przez co nie wszystkie potencjalne problemy mogły zostać już teraz zidentyfikowane. Po prostu ze względu na to, że firma dopiero startowała tych problemów jeszcze nie było. natomiast to co było na pewno to wyzwania – tych pojawiło się sporo i naszym zadaniem było wybranie tych najistotniejszych, które będą mieć największy wpływ na przyszłą działalność klienta. Natomiast podczas warsztatów z klientem, oraz naszych dalszych rozważań pojawiło się również kilka możliwych problemów.

  • Jaka kolorystyka będzie odpowiednia?
  • Dwu funkcyjna strona – sprzedaż i serwis
  • Logo musi łączyć w sobie dwie funkcje – sprzedaż i serwis
  • Klient musi mieć możliwość późniejszej łatwej edycji strony
  • Duża konkurencja o podobnym profilu
GoodLap - projekt 2
Stopka strony oraz wezwanie do działania

Jaki cele chcieliśmy osiągnąć?

Cele są mocno związane z problemami i wyzwaniami, które zostały zidentyfikowane na wcześniejszych etapach. Ponadto obejmują pozostałe aspekty naszej pracy, które mają wpływ na jej ostateczny efekt.

  • Dobór kolorystyki i całej identyfikacji wizualnej, która wyróżni markę na rynku oraz zapadnie klientom w pamięć
  • Połączenie dwóch funkcji (sprzedaż i serwis) zarówno przy logo jak i w odniesieniu do całej strony internetowej
  • Strona przygotowania w oparciu o prosty CMS oraz przygotowanie dokładniej instrukcji jak nią zarządzać, dla osób nietechnicznych
  • Przygotowanie strony, która będzie odróżniać naszego klienta od innych, konkurencyjnych firm, jakich jest sporo na rynku
  • Odpowiedni projekt oraz zmapowanie strony, aby jej potencjalni przeglądający mogli w łatwy sposób odnaleźć interesującą ich opcję (serwis komputerowy bądź sprzedaż laptopów).
GoodLap - projekt 5
Informacja o aktualnych promocjach oraz przewagi marki

Jakie rozwiązanie zaproponowaliśmy?

Warsztat zerowy i badania

Na samym początku przeprowadziliśmy szczegółową analizę konkurencji, rynku oraz samego klienta. Następnie spotkaliśmy się na tzw. „warsztacie zerowym”, gdzie omówiliśmy nasze spostrzeżenia oraz oczekiwania, problemy i wyzwania klienta. Wspólnie zidentyfikowaliśmy główne cele. Dzięki poprzednim etapom mogliśmy przygotować wstępną koncepcję, którą następnie skonfrontowaliśmy z wizją klienta i wspólnie doszliśmy do konsensusu, co pozwoliło nam rozpocząć właściwe działania.

Identyfikacja wizualna

Na początku działań skupiliśmy się na przygotowaniu wyróżniającej oraz zapadającej w pamięć identyfikacji wizualnej wraz z logo. Jako, że większość konkurencji używa raczej jasnych barw, w tym przypadku zdecydowaliśmy się na wybór ciemnych kolorów, wraz z białymi i czerwonymi wyróżnikami. Większa część strony miała zostać przygotowana w ciemnych odcieniach, dlatego do budowy podstawowej wersji logo zostały użyte dwie barwy – biała i czerwona. Samo logo łączy w sobie prosty sygnet wskazujący na główne obszary zainteresowania marki, czyli sprzedaż laptopów oraz serwis. Natomiast do przygotowania logotypu użyliśmy nowoczesnej i czytelnej czcionki. Kolory zostały użyte na zasadzie odbicia lustrzanego.

GoodLAP - logo podstawowe contra
Logo we wersji contra
GoodLAP - logo podstawowe
Logo w wersji podstawowej

Makieta strony

Na tym etapie przygotowaliśmy szczegółową makietę strony, oraz zmapowaliśmy wszystkie punkty styku klienta ze stroną. Naszym celem było tak przygotowanie strony, aby potencjalny użytkownik mógł w łatwy sposób się na niej odnaleźć. Budując makietę musieliśmy mieć na uwadze, że klienci którzy będą ją odwiedzać mogą być zainteresowani zarówno zakupem laptopa jak i jego serwisem – każdy z nich musiał w łatwy sposób trafić na odpowiednią podstronę.

Budowa strony internetowej

Po przygotowaniu odpowiedniej makiety i zaakceptowaniu jej przez klienta przeszliśmy do etapu realnej budowy. Przygotowaliśmy pełny layout graficzny oraz nowe treści. Dobraliśmy także odpowiednie grafiki, CTA oraz wdrożyliśmy WooCommerce do zarządzania sprzedażą. Wszystkie podstrony zostały także przygotowane z myślą o późniejszych działaniach związanych z SEO.

Finalne działania

Po akceptacji finalnego projektu wdrożyliśmy stronę na zakupiony przez nas serwer oraz domenę. Następnie przygotowaliśmy dla klienta film prezentujący najważniejsze aspekty przy jej zarządzaniu, oraz umówiliśmy się na szkolenie z obsługi. Podpięliśmy także moduły wysyłki oraz płatności do WooCommerce oraz wdrożyliśmy odpowiednią analitykę.

GoodLap - projekt 1
Strona z usługą Serwisu i wybór problemu klienta

Jakie efekty udało się osiągnąć?

Dzięki obszernej analizie na początku działań, oraz identyfikacji potencjalnych problemów i wyzwań udało się osiągnąć bardzo dobre efekety naszej pracy.

  • Identyfikacja wizualna która zapada w pamięć oraz jest wyróżniająca się na rynku, oraz wskazuje na dwoistość działań GoodLAP.
  • Strona internetowa która odróżnia się od konkurencji, jest prosta w działaniu oraz pozwala jej użytkownikom w łatwy sposób odnaleźć interesujące ich tematy – sprzedaż lub serwis.
  • Dobrze skonfigurowana analityka, która pozwala śledzić użytkowników strony, dzięki czemu możemy wprowadzać zmiany, które będą miały korzystny wpływ na biznes klienta.
  • Strona jest łatwa w zarządzaniu i nawet osoby mało techniczne dają sobie radę w jej obsłudze.

Interesują Cię podobne działania? Sprawdź

Chcesz sprawdzić, jak możemy Ci pomóc?
Wypełnij formularz

Wyślij

Możesz też skontaktować się bezpośrednio z nami