Strona www | Identyfikacja wizualna
Nasze projekty – GoodLAP
Szczegóły projektu
Zakres działań
Strona WWW
Identyfikacja wizualna
Branża
Sklep z laptopami poleasingowymi oraz serwis komputerowy
Link do strony
Interesują Cię podobne działania? Sprawdź
Informacje o GoodLap
GoodLap to nowa firma, jednak z właścicielem o bardzo dużym doświadczeniu w branży. Jej właściciel swoje ponad 24 letnie doświadczenie postanowił w końcu przekuć w swoją własną działalność. Jak sam mówi, dzięki tak dużemu stażowi pracy widział już w swoim życiu zapewne każdą możliwą usterkę, oraz miał do czynienia z tysiącami laptopów przeróżnych marek, dzięki czemu może świadczyć swoje usługi serwisowe na najwyższym poziomie, oraz wybierać do sprzedaży jedynie te najlepsze egzemplarze. Głównym profilem działalności jest sprzedaż laptopów poleasingowych – na platformach typu OLX i Allegro oraz własnej stronie internetowej. Drugim aspektem jest serwisowanie laptopów.
Jakie problemy i wyzwania się pojawiły?
GoodLap jest stosunkowo młodą firmą, przez co nie wszystkie potencjalne problemy mogły zostać już teraz zidentyfikowane. Po prostu ze względu na to, że firma dopiero startowała tych problemów jeszcze nie było. natomiast to co było na pewno to wyzwania – tych pojawiło się sporo i naszym zadaniem było wybranie tych najistotniejszych, które będą mieć największy wpływ na przyszłą działalność klienta. Natomiast podczas warsztatów z klientem, oraz naszych dalszych rozważań pojawiło się również kilka możliwych problemów.
Jaki cele chcieliśmy osiągnąć?
Cele są mocno związane z problemami i wyzwaniami, które zostały zidentyfikowane na wcześniejszych etapach. Ponadto obejmują pozostałe aspekty naszej pracy, które mają wpływ na jej ostateczny efekt.
Jakie rozwiązanie zaproponowaliśmy?
Warsztat zerowy i badania
Na samym początku przeprowadziliśmy szczegółową analizę konkurencji, rynku oraz samego klienta. Następnie spotkaliśmy się na tzw. „warsztacie zerowym”, gdzie omówiliśmy nasze spostrzeżenia oraz oczekiwania, problemy i wyzwania klienta. Wspólnie zidentyfikowaliśmy główne cele. Dzięki poprzednim etapom mogliśmy przygotować wstępną koncepcję, którą następnie skonfrontowaliśmy z wizją klienta i wspólnie doszliśmy do konsensusu, co pozwoliło nam rozpocząć właściwe działania.
Identyfikacja wizualna
Na początku działań skupiliśmy się na przygotowaniu wyróżniającej oraz zapadającej w pamięć identyfikacji wizualnej wraz z logo. Jako, że większość konkurencji używa raczej jasnych barw, w tym przypadku zdecydowaliśmy się na wybór ciemnych kolorów, wraz z białymi i czerwonymi wyróżnikami. Większa część strony miała zostać przygotowana w ciemnych odcieniach, dlatego do budowy podstawowej wersji logo zostały użyte dwie barwy – biała i czerwona. Samo logo łączy w sobie prosty sygnet wskazujący na główne obszary zainteresowania marki, czyli sprzedaż laptopów oraz serwis. Natomiast do przygotowania logotypu użyliśmy nowoczesnej i czytelnej czcionki. Kolory zostały użyte na zasadzie odbicia lustrzanego.
Makieta strony
Na tym etapie przygotowaliśmy szczegółową makietę strony, oraz zmapowaliśmy wszystkie punkty styku klienta ze stroną. Naszym celem było tak przygotowanie strony, aby potencjalny użytkownik mógł w łatwy sposób się na niej odnaleźć. Budując makietę musieliśmy mieć na uwadze, że klienci którzy będą ją odwiedzać mogą być zainteresowani zarówno zakupem laptopa jak i jego serwisem – każdy z nich musiał w łatwy sposób trafić na odpowiednią podstronę.
Budowa strony internetowej
Po przygotowaniu odpowiedniej makiety i zaakceptowaniu jej przez klienta przeszliśmy do etapu realnej budowy. Przygotowaliśmy pełny layout graficzny oraz nowe treści. Dobraliśmy także odpowiednie grafiki, CTA oraz wdrożyliśmy WooCommerce do zarządzania sprzedażą. Wszystkie podstrony zostały także przygotowane z myślą o późniejszych działaniach związanych z SEO.
Finalne działania
Po akceptacji finalnego projektu wdrożyliśmy stronę na zakupiony przez nas serwer oraz domenę. Następnie przygotowaliśmy dla klienta film prezentujący najważniejsze aspekty przy jej zarządzaniu, oraz umówiliśmy się na szkolenie z obsługi. Podpięliśmy także moduły wysyłki oraz płatności do WooCommerce oraz wdrożyliśmy odpowiednią analitykę.
Jakie efekty udało się osiągnąć?
Dzięki obszernej analizie na początku działań, oraz identyfikacji potencjalnych problemów i wyzwań udało się osiągnąć bardzo dobre efekety naszej pracy.